piątek, 16 marca 2012

Kiedy najlepiej kupić bilet lotniczy

W Internecie wiele jest poradników kiedy i jak kupić bilet lotniczy aby nie przepłacić, albo, żeby wydać nie więcej niż przysłowiową złotówkę. Okazuje się jednak, że nie wszystkie te rady są prawdziwe, a już na pewno nie są sprawdzone.



Wbrew pozorom, aby kupić tani bilet lotniczy nie trzeba go rezerwować na wiele tygodni, a nawet miesięcy przed planowanym wylotem. Ktoś wkońcu zdecydował się przeprowadzić badania na ten temat poddając badaniom systemy rezerwacyjne wielu światowych przewoźników. Tą firmą jest Airlines Reporting Corporation. Z jej badań wynika, że najniższe ceny biletów lotniczy na przeloty w różnych kierunkach oferowane są przez przewoźników na 6 tygodni przed wylotem.
bilet lotniczy
Wiedzą o tym wszyscy, szczególnie osoby, które doświadczyły tego na własnej skórze, że ceny biletów potrafią zmieniać się bardzo często, w zależności od pory dnia i dnia miesiąca a także ze względu na dzień i godzinę wylotu. Nikomu jak dotąd nie udało się poznać tajemnicy ustalania cen przez przewoźników, jeśli kiedyś komuś się to uda, to z pewnością zaoszczędzi majątek na podróżach zagranicznych. Niestety każda linia lotnicza ma swój własny wewnętrzny tajny system formowania opłat za bilety lotnicze. Wśród klientów istnieje popularne przekonanie iż, żeby kupić tani bilet trzeba dokonać rezerwacji nawet trzy miesiące wcześniej. Istnieje nawet pisemna zasada w wielu poradnikach brzmiąca „im dalej do wylotu, tym niższa cena”. Z badań ARC wynika jednak, że nie zawsze takie podejście jest słuszne.
Linie lotnicze uaktywniają sprzedaż biletów przez okres 120 dni, z przeprowadzonego śledztwa dowiedzieliśmy się, że dokładnie na 42 dni przed datą wylotu, wielu pasażerów kupowało najtańsze przeloty. Oczywiście nikt nie chce i nie każe teraz państwu koczować przed komputerem 6 tygodni przed podróżą w pogoni za najtańszym biletem. Autorzy raportu ARC nie dają gwarancji, że właśnie wtedy uda się trafić na najkorzystniejszą cenę.
Badaniem ARC objęto bilety o łącznej wartości 82 miliardów USD podczas 144 milionów transakcji przeprowadzonych od stycznia 2011 roku do 31 grudnia 2011 roku przez biura podróży, portale biur podróży i biura sprzedaży biletów lotniczych w Stanach Zjednoczonych. Wielu zarzuć może wąskotorowość badań, które ograniczyły się do rynku amerykańskiego. Należy jednak pamiętać, że linie lotnicze w wielu przypadkach działają tak samo i prowadzą analogiczną politykę cenową.
W badaniu zwrócono uwagę na jeszcze dwa inne aspekty. Chcąc zaoszczędzić trochę pieniędzy warto jest zdecydować się na zakup biletu w obie strony od razu. Ta zasada sprawdza się w przypadku regularnych linii lotniczych. Uważa się również, że bilet lotniczy bywa tańszy, kiedy pasażer spędził za granicą czy w innym mieście co najmniej noc z soboty na niedzielę. W przypadkach tanich linii lotniczych najwięcej dają promocje, które rzucane są pasażerom wiele dni przed wylotem. Ważnym czynnikiem ceny jest również dzień tygodnia, bilety lotnicze w weekendy bywają najdroższe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prześlij komentarz